InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Subota, 04.04.2020 || Domaće gastro delicije putuju Hrvatskom  |  Vinske zvijezde u doba koronvirusa  |  Valamar odgovorno i sustavno provodi preporučene mjere prevencije  |  Peti Vinart Grand Tasting ponovo okupio najbolje vinare  |  Zeleni Grif za Dan Svetog Patrika   |  Vinski razgovori uz Erdutske vinograde i mlade, kreativne goste   |  Predstavljeno novo izdanje vodiča Gault&Millau Croatia 2020  |  Najveća turistička kompanija u Hrvatskoj u 2019. ostvarila 2,22 milijardi kuna prihoda i rast od 10%  |  Saznajte sve o Wine VIP Eventu  |  Hrvatska bogatija za još dva restorana s prestižnom MICHELINOVOM zvjezdicom  |  Chef Hrvoje Zirojević fantastičnim delicijama najavio treće izdanje Gault&Millau vodiča za Hrvatsk  |  Talijanska slastičarka koja obožava hrvatsku makovnjaču  |  Vinski razgovori uz vina i likere Fiolić i najavu Zadar Wine Festivala   |  Aminess jedina turistička kompanija nagrađena certifikatom Poslodavac Partner  |  Najbolji hostel na svijetu dolazi na prvu hrvatsku konferenciju o hostelima   |  Osnovana Zajednica poslovnog turizma HGK  |   Vanja Halilović imenovana na poziciju direktorice marketinga tvrtke Kutjevo d.d.  |  Vinart Grand Tasting - nezaobilazno mjesto za sve koji se žele ozbiljno baviti vinom  |  Vodeći hotelijeri i investitori okupljaju se idući tjedan u Zagrebu  |  Kvaliteta najvažnija, ali uz realne cijene  |   ||
   

Hrvatska: Peta godina rekordnih razina turističkih noćenja

11.02.2020
Prema podacima DZS-a, u prosincu 2019. godine u komercijalnome smještaju ostvareno je 372,2 tisuće turističkih dolazaka i 776,7 tisuća turističkih noćenja, što je 6,5% odnosno 5,9% više u odnosu na isti mjesec 2018. godine.
 
 

Spomenuti rast turističkih noćenja nastavak je uzlaznoga trenda toga pokazatelja koji kontinuirano traje pet mjeseci. Prije toga trenda, odnosno od siječnja do srpnja 2019. godine, bilježena su oscilatorna kretanja turističkih noćenja.

U 2019. godini u komercijalnome smještaju ostvareno je 19,57 milijuna turističkih dolazaka i 91,24 milijuna turističkih noćenja, što je 4,8% odnosno 1,8% više u odnosu na 2018. godinu. Strukturno, prošlogodišnji je rast turističkih noćenja rezultat povećanja broja noćenja domaćih (9,5%) i stranih (1,2%) turista.

U strukturi noćenja stranih turista najviše su noćenja u prošloj godini ostvarili turisti iz Njemačke (19,94 milijuna), Slovenije (7,50 milijuna) i Austrije (7, 06 milijuna), s time da je kod turista iz Njemačke (-0,2%) i Austrije (-0,1%) ostvaren gotovo isti broj noćenja, dok je kod turista iz Slovenije ostvaren rast (3,1%). Turisti iz samo te tri zemlje zajedno su ostvarili čak 41% noćenja stranih turista.

Time se nastavlja koncentriranost hrvatskoga turizma koja se, izuzev spomenutog, iščitava i iz podatka da se oko 65% ukupnih noćenja ostvari u samo tri županije (Istarska, Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija) te da se oko 60% noćenja cijele godine ostvari u samo dva mjeseca (srpanj i kolovoz). Osim toga, omjer između (prema broju ostvarenih noćenja) najjačeg i najslabijeg mjeseca u Hrvatskoj iznosi čak 55 puta, pa je prema tom pokazatelju najviše izložena rizicima sezonalnosti u odnosu na ostale zemlje EU28.

Prošla je godina bila rekordna prema broju turističkih noćenja, što predstavlja nastavak trenda bilježenja rekordnih razina, koji traje od 2015. godine kada je prvi put ostvarena veća razina noćenja u odnosu na, dotad rekordnu,1986. godinu. Za ovu godinu očekujemo nastavak rasta broja turističkih noćenja i još jednu rekordnu razinu toga pokazatelja. U posljednje je dvije godine primjetan trend usporavanja dinamike rasta broja turističkih noćenja, što nije iznenađujuće s obzirom na visoku razinu ostvarenih noćenja i povoljnijih kretanja koja se bilježe u dijelu mediteranske konkurencije. U strukturi noćenja stranih turista u posljednjih je pet godina primjetan pad udjela noćenja turista iz Italije i Austrije, koji nakon turista iz Njemačke najviše troše (prema podacima HNB-a najveći „prihodi od putovanja (turizam)" u prva tri tromjesečja 2019. godine). Također, u posljednjih je pet godina primjetan trend povećanja udjela noćenja turista iz Ujedinjenoga Kraljevstva, koji se u prva tri tromjesečja 2019. godine nalaze na petome mjestu po turističkoj potrošnji. U ovoj godini također očekujemo porast i deviznoga prihoda od turizma, a na taj će rezultat ključan utjecaj imati navedena tržišta.



Nazad
 
 
 
 
back to top