InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Utorak, 07.07.2020 || Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima   |  Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |  Uskoro treći Pjenušavi srijemski doručak   |  Odmor nikad bliže – nova kampanja TZ Zagrebačke županije  |  Pan Pilsner- upoznajte pivo s okusom petka  |  HGK traži produljenje potpora HZZ-a za očuvanje radnih mjesta  |  Osnovana Zajednica riječnog turizma HGK  |   HGK poziva na žurnu provedbu natječaja za pomoć vinarima  |  Hrvatski chefovi na australskoj gastro platformi Chef's Pencil  |   U preporukama za goste u samoizolaciji uvaženi prijedlozi ZOT HGK  |  Split uskoro dobiva najljepši heritage hotel  |  Valamar Riviera i dalje na poziciji najboljeg poslodavca u turizmu  |  Novi promotivni video Esplanade pruža osjećaj sigurnosti i poziva goste u Zagreb   |   Turistička aktivnost stanovništva Hrvatske u 2019.  |  Drugi virtualni susreti o turizmu okupili brojne stručnjake iz Regije i 24 zemlje svijeta  |  Vino vinarije PERAK - šampion 52. Izložbe vina kontinentalne Hrvatske  |  Meet up: SMART TOURISM 5.0  |  Trend pada turističkih noćenja   |  Socijalni partneri u turizmu dogovorili nastavak primjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva  |   ||
   

Hrvatska: Peta godina rekordnih razina turističkih noćenja

11.02.2020
Prema podacima DZS-a, u prosincu 2019. godine u komercijalnome smještaju ostvareno je 372,2 tisuće turističkih dolazaka i 776,7 tisuća turističkih noćenja, što je 6,5% odnosno 5,9% više u odnosu na isti mjesec 2018. godine.
 
 

Spomenuti rast turističkih noćenja nastavak je uzlaznoga trenda toga pokazatelja koji kontinuirano traje pet mjeseci. Prije toga trenda, odnosno od siječnja do srpnja 2019. godine, bilježena su oscilatorna kretanja turističkih noćenja.

U 2019. godini u komercijalnome smještaju ostvareno je 19,57 milijuna turističkih dolazaka i 91,24 milijuna turističkih noćenja, što je 4,8% odnosno 1,8% više u odnosu na 2018. godinu. Strukturno, prošlogodišnji je rast turističkih noćenja rezultat povećanja broja noćenja domaćih (9,5%) i stranih (1,2%) turista.

U strukturi noćenja stranih turista najviše su noćenja u prošloj godini ostvarili turisti iz Njemačke (19,94 milijuna), Slovenije (7,50 milijuna) i Austrije (7, 06 milijuna), s time da je kod turista iz Njemačke (-0,2%) i Austrije (-0,1%) ostvaren gotovo isti broj noćenja, dok je kod turista iz Slovenije ostvaren rast (3,1%). Turisti iz samo te tri zemlje zajedno su ostvarili čak 41% noćenja stranih turista.

Time se nastavlja koncentriranost hrvatskoga turizma koja se, izuzev spomenutog, iščitava i iz podatka da se oko 65% ukupnih noćenja ostvari u samo tri županije (Istarska, Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija) te da se oko 60% noćenja cijele godine ostvari u samo dva mjeseca (srpanj i kolovoz). Osim toga, omjer između (prema broju ostvarenih noćenja) najjačeg i najslabijeg mjeseca u Hrvatskoj iznosi čak 55 puta, pa je prema tom pokazatelju najviše izložena rizicima sezonalnosti u odnosu na ostale zemlje EU28.

Prošla je godina bila rekordna prema broju turističkih noćenja, što predstavlja nastavak trenda bilježenja rekordnih razina, koji traje od 2015. godine kada je prvi put ostvarena veća razina noćenja u odnosu na, dotad rekordnu,1986. godinu. Za ovu godinu očekujemo nastavak rasta broja turističkih noćenja i još jednu rekordnu razinu toga pokazatelja. U posljednje je dvije godine primjetan trend usporavanja dinamike rasta broja turističkih noćenja, što nije iznenađujuće s obzirom na visoku razinu ostvarenih noćenja i povoljnijih kretanja koja se bilježe u dijelu mediteranske konkurencije. U strukturi noćenja stranih turista u posljednjih je pet godina primjetan pad udjela noćenja turista iz Italije i Austrije, koji nakon turista iz Njemačke najviše troše (prema podacima HNB-a najveći „prihodi od putovanja (turizam)" u prva tri tromjesečja 2019. godine). Također, u posljednjih je pet godina primjetan trend povećanja udjela noćenja turista iz Ujedinjenoga Kraljevstva, koji se u prva tri tromjesečja 2019. godine nalaze na petome mjestu po turističkoj potrošnji. U ovoj godini također očekujemo porast i deviznoga prihoda od turizma, a na taj će rezultat ključan utjecaj imati navedena tržišta.



Nazad
 
 
 
 
back to top