InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Subota, 04.07.2020 || Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |  Uskoro treći Pjenušavi srijemski doručak   |  Odmor nikad bliže – nova kampanja TZ Zagrebačke županije  |  Pan Pilsner- upoznajte pivo s okusom petka  |  HGK traži produljenje potpora HZZ-a za očuvanje radnih mjesta  |  Osnovana Zajednica riječnog turizma HGK  |   HGK poziva na žurnu provedbu natječaja za pomoć vinarima  |  Hrvatski chefovi na australskoj gastro platformi Chef's Pencil  |   U preporukama za goste u samoizolaciji uvaženi prijedlozi ZOT HGK  |  Split uskoro dobiva najljepši heritage hotel  |  Valamar Riviera i dalje na poziciji najboljeg poslodavca u turizmu  |  Novi promotivni video Esplanade pruža osjećaj sigurnosti i poziva goste u Zagreb   |   Turistička aktivnost stanovništva Hrvatske u 2019.  |  Drugi virtualni susreti o turizmu okupili brojne stručnjake iz Regije i 24 zemlje svijeta  |  Vino vinarije PERAK - šampion 52. Izložbe vina kontinentalne Hrvatske  |  Meet up: SMART TOURISM 5.0  |  Trend pada turističkih noćenja   |  Socijalni partneri u turizmu dogovorili nastavak primjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva  |  Vinolog predstavlja: Wine to go - uživanje u vinu bilo kada i bilo gdje  |   ||
   

Hrvatska: Trend pada turističkih noćenja se nastavlja

08.05.2020
Prema podacima DZS-a, u ožujku 2020. godine u komercijalnome smještaju ostvareno je 104,4 tisuće turističkih dolazaka i 289,6 tisuća turističkih noćenja, što je 76,8% odnosno 69,3% manje u odnosu na ožujak 2019. godine.
 
 

Spomenutim padom turističkih noćenja prekinut je uzlazni trend toga pokazatelja koji je kontinuirano trajao sedam mjeseci. Prije toga trenda, odnosno od siječnja do srpnja 2019. godine, bilježena su oscilatorna kretanja turističkih noćenja. 

„Devizni prihod od turizma u Hrvatskoj ostvaruje se u iznosu od oko 19% BDP-a, što je kudikamo najveći postotak u odnosu na ostale članice EU i što čini hrvatsko gospodarstvo izrazito ovisnim o turizmu. Silazni trend imat će negativne posljedice i na djelatnosti koje su povezane s turizmom, između ostalog, i na promet u trgovini na malo gdje se na godišnjoj razini najviše prometa i turističkih noćenja ostvari u srpnju i kolovozu," rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Pad turističkih pokazatelja u ovogodišnjem ožujku rezultat je koronavirusa koji je u ožujku uvelike zahvatio EU odakle dolazi velik dio turista u Hrvatsku, a u Hrvatskoj su uvedene i mjere protiv koronavirusa koje su, među ostalim, obuhvaćale ograničavanje kretanja ljudi.

Prema podacima iz sustava eVisitor (komercijalni, nekomercijalni turistički promet i nautički čarter (eCrew)) objavljenima na internetskoj stranici Hrvatske turističke zajednice, u travnju 2020. godine ostvareno je 99,2% manje turističkih dolazaka i 88,2% manje turističkih noćenja u odnosu na travanj 2019. godine. U prva četiri mjeseca 2020. godine ostvareno je 69,4% manje turističkih dolazaka i 59,5% manje turističkih noćenja.

U strukturi noćenja turista znatno veći pad toga pokazatelja bilježi se kod stranih turista (-71,5%) u odnosu na domaće turiste (-16,1%). Inače, na razini cijele godine na turističke rezultate najviše utječu inozemni turisti, koji čine oko 93% ukupnih noćenja, što je okvirno treći najveći postotak u EU (Malta i Cipar imaju veći postotak), a upravo povratak inozemnih turista predstavlja najveći izazov jer je negativna situacija s koronavirusom u zemljama u okružju izraženija nego u Hrvatskoj.

Negativna se turistička kretanja bilježe u cijelome svijetu, a teško je predvidjeti s kakvim će turističkim rezultatima završiti ova godina. Prema podacima organizacije World Tourism Organization, na globalnoj je razini u prva tri mjeseca 2020. godine ostvareno 22% manje međunarodnih turističkih dolazaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Oni očekuju da će se broj međunarodnih turističkih dolazaka na razini cijele ove godine globalno smanjiti za 60 – 80% u odnosu na 2019. godinu. Ipak, prema panelu stručnjaka koji su sudjelovali u anketi organizacije World Tourism Organization, većina ih znakove oporavljanja turizma očekuje u posljednjem ovogodišnjem tromjesečju s nastavkom oporavka u 2021. godini.


Nazad
 
 
 
 
back to top